Design en eksplosion (valgfrit)
Du kan også vælge at designe og animere en eksplosion i Piskel. Det er ret sjovt! Opgaver Design en eksplosion Martin viser, hvordan man designer en eksplosion i Piskel.
Design en eksplosion (valgfrit) Læs videre »
Du kan også vælge at designe og animere en eksplosion i Piskel. Det er ret sjovt! Opgaver Design en eksplosion Martin viser, hvordan man designer en eksplosion i Piskel.
Design en eksplosion (valgfrit) Læs videre »
Nu skal du gøre klar til at sætte din eksplosion ind. Opgaver Gør klar… Martin viser, hvordan du skal forberede dig på at sætte en eksplosion ind i dit spil. Se koden Her kan du se koden til din eksplosion og hente den ved at trykke på knappen.
Gør klar til at sætte eksplosionen ind Læs videre »
Så skal eksplosionen kodes! Opgaver Kod eksplosionen Martin viser, hvordan du koder din eksplosion, når du skyder din boss. Se koden Her kan du se koden til din eksplosion og hente den ved at trykke på knappen.
Nu skal din eksplosion ind i Scratch! Opgaver Hent eksplosionen Martin viser, hvordan du henter din eksplosion ind i Scratch.
Hent en eksplosion ind i Scratch Læs videre »
Det allersidste, du skal gøre, er at skyde bossen. Opgaver Skyd bossen Martin koder sit våben til at slå bossen ihjel, når projektilet rammer. Se koden Her kan du se koden til at skyde din boss og hente den ved at trykke på knappen.
Nu skal du kode dit våben til at ramme ting. Opgaver Ram bossen Martin viser, hvordan du koder dit projektil til at ramme ting. Se koden Her kan du se koden til dit våben og hente den ved at trykke på knappen.
Kod dit våben til at ramme Læs videre »
Nu skal dit våben kodes til at skyde med det, du har valgt, det skal skyde med! Opgaver Skyd med dit våben Martin viser, hvordan du kan skyde med dit våben. Se koden Her kan du se koden til dit våben og hente den ved at trykke på knappen.
Kod dit våben til at skyde med projektil Læs videre »
Nu skal dit våben kodes til at følge efter din hovedperson. Opgaver Kod våben Martin viser, hvordan du koder dit våben til at følge efter din hovedperson. Se koden Her kan du se koden til dit våben og hente den ved at trykke på knappen.
Kod våben til at følge hovedpersonen Læs videre »
Først skal du importere dit våben og dit projektil (det, som dit våben skyder med) til Scratch. Opgaver Importer dit våben Martin viser, hvordan du henter dit våben og det, du skyder med, ind i Scratch.
Importer dit våben Læs videre »
Nu skal dine platforme ind i Scratch! Opgaver Platforme ind i Scratch Du kan nu sætte dine flotte, designede platforme ind i Scratch i stedet for de simple, du har tegnet i Scratch.