CODEWEEK EU
Det Europæiske Kodeeventyr – en del af CodeWeek EU og finansieret af Europa-Kommissionen
Fokus på spildesign og historiefortælling
Ja, du lærer at at kode!
Men ligeså vigtigt er, at du lærer centrale elementer af spildesign at kende, og du arbejder med historie-opbygning, herunder storyboards og karakterdesign.
Oven i hatten bliver du klogere på EU og på de europæiske lande, hvor du fordyber dig i ét.
Spildesign
EU
Kodning
Find på
I ‘Find på’-kurset, skal I finde på jeres helt egne karakterer ud fra et land i EU og bruge jeres fantasi til at finde på, om jeres hovedperson skal skyde med pomfritter ud af et baguette-gevær, eller hvad I selv synes er sjovt.
Design
I ‘Design’-kurset skal I designe de karakterer m.m., I har fundet på i de digitale programmer Piskel eller Photopea. I skal tegne dem, men I skal også lave forskellige ‘frames’ samt lære at eksportere filerne som ‘gifs’.
Kod
I ‘Kod’-kurset er det tid til at kode selve jeres spil! Det gør I i programmeringsprogrammet ‘Scratch’, hvor I skal kode tyngdekraft, hop, skud og onde ‘Bosser’. Der er step-by-step-beskrivelser til alle dele.
Følg os…